سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، زندگی و درمان است . [امام علی علیه السلام] 
»» امام مهدی (ع)، مظهر کمال

 امام مهدی (ع)، مظهر کمال     

 

اشاره:
تکاپوی انسان برای رسیدن به جامعه‌ای است که همة شرایط کمال وی در آن فراهم باشد. انبیا و اولیای الهی هم این مطلب را مطرح و در پی تحقق آن بوده‌اند اما آنچه تاکنون اتّفاق افتاده عدم وجود شرایط برای ایجاد یک نظام هماهنگ و جهانی الهی است. خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده که این شرایط در آخرالزّمان به وجود خواهد آمد. پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) نیز فرموده‌اند که زمینه‌های تکامل انسان، در زمان حضرت مهدی(ع) ایجاد خواهد شد. در این مقاله  چگونگی شرایط و خصوصیات آن زمان از زبان ائمه اطهار، با تأکید بر کلام امیر مؤمنان(ع) مورد توجّه قرار گرفته است.
                                        
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حجت ر ( سه شنبه 88/12/18 :: ساعت 1:16 عصر )


»» هویت در عصر اینترنت

هویت در عصر اینترنت

انقلاب ارتباطات در عصر حاضر تأثیرات شگرفی را در ابعاد مختلف زندگی انسان ها گذاشته است که از مهمترین آنها می توان به تأثیرات فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی بر فرهنگ ها اشاره کرد. فناوری های نوین و در رأس آنها شبکه جهانی اینترنت با دگرگونی در مفاهیم زمان و مکان، تغییر در اشکال نوین ارتباطی و ایجاد مراجع جدید هویت، موجب پیدایش ذهنیت های ناپایدار و هویت های جدید شده است. در جوامع امروزی براثر تحولات ساختاری ناشی از این انقلاب، ذهنیت و هویت سیال و ناپایدار شکل می گیرد و برداشت انسان ها از مفاهیم مختلف زندگی دگرگون می شود.
                                     ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حجت ر ( سه شنبه 88/12/18 :: ساعت 12:50 عصر )


»» سلام بر حسین

باز بر بام همه حقیقت و مظلومیت ها ، بر بام همه سرخی ها و ایثارها این حسین (ع) است که همچون نگینی بر برگ برگ تقویم همة اعصار می درخشد و بر دلهای همه کسانی که از شعور و احساس برخوردارند سایه می افکند و این هستی با همه ذراتش است که بر شفافیت مظلومیتی عظیم می گرید . آری این حسین (ع) است ، که به قدِّ قامتِ زمان ، ‌‌از شروع ، تا انتها که به قیامت متصل می شود و هم اوست که آتش عشق به خدا و رستگاری را در دلها شعله ور میکند .حسین (ع) کسی است که در محدوده زمانی نمی گنجد ، او بزرگ مرد مکتب عشق و معرفت و نهایت ایثار و از جان گذشتگی در برابر معبود است .او آکنده از استواری برای هدفی است که به خاطر رسیدن به آن تا پای جان سپردن بهترین عزیزانش صبر می کند و مظلومیت او تا آخرین زمان گردش ماه و زمین تمام هستی را به لرزه در می آورد و افتخاری غرور انگیز به مکتب خونینش می بخشد . او که بلندای نامش در گسترة زمین نمی گنجد ، چرا که او « تمام افتخار بشریت است» وجود ایثارگر او و یاران با وفایش است ، که بر هر عاشق وارسته ای درس استقامت و از جان گذشتگی می دهد .
مگر نه این است که تمام شهدا به او اقتدا کردند و همه لحظه شهادت آرزوی دیدار او را داشتند . این ، اوست که به قدوم ما قدرت ماندن در خط راستی و حقیقت می دهد چرا که عاقبت این ماندن شیرینی رضای این ماندن شیرینی رضای او و خدای او را در بر دارد . حسین دیری است که برای شفاعت و عرض حاجت نامی پرآوازه بردلهای عاشقان کوی دوست دارد چرا که او اول معلم طریق شهادت است . اینجاست که در هر قیام و در هر دفاعی بعد از عاشورا نام او آرامش بخش دلهای تب دار می شود و در دفاع مقدس خودمان که دیری از آن نمی گذرد و خوب گوش کنی هنوز هم ادامه دارد هر جا قدرت و اعتماد به نفس می طلبیدی با نام حسین (ع) قوت می گرفت . رمز پیروزی ما عزتی است که او و فرزند برومندش امام خمینی (ره) به ما بخشید انقلاب ما و دفاع ما به اقتدای بر مولا علی (ع) و به آشنایی با مکتب خونین حسین (ع) قوت و به پیروزی انجامید و ما امروز مفتخر و معزز به بزرگی نام او و رهروان خونین بالش هستیم که برای همیشه تاریخ ما و ایرانمان را مدیون خون خود کردند .

سلام بر حسین و بر پاره پاره تن هایی که به عشق او از کربلای حسینی تا کربلای خمینی در نهایت ایثار جان باختند .



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حجت ر ( جمعه 88/12/7 :: ساعت 9:17 عصر )

<      1   2      
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

حجاب
عرفان
مناجات
حجاب
خدا
مشکلات سکوی صعود ماهستند
همین الان لیوان هاتون رو زمین بذارید
کوهنورد و خدا
سنگ مزار پدرم دست کودک فلسطینی است!
پیامک سال نو
امام مهدی (ع)، مظهر کمال
هویت در عصر اینترنت
سلام بر حسین
 

>> بازدید امروز: 5
>> بازدید دیروز: 0
>> مجموع بازدیدها: 9952
» درباره من «

وصال

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «

» صفحات اختصاصی «

» لوگوی لینک دوستان «


» وضعیت من در یاهو «
یــــاهـو
» طراح قالب «